Detta konto är bara tillgängligt för användare registrerade i Sverige

Vad är Mitt bankkonto?

Med 'Mitt bankkonto' kopplar du ett befintligt konto hos din bank till Glase-appen via Autogiro. Det innebär att när du handlar med Glase kommer pengar att dras från ditt konto automatiskt.


Hur kopplar jag mitt bankkonto till Glase?

  1. För att koppla ditt bankkonto till Glase, gå till 'Konton' i din Glase-app och klicka på 'Lägg till konto' och sedan fortsätt.
  2. Välj 'Koppla ditt bankkonto', godkänn kopplingen till ditt bankkonto och villkoren med din Glase PIN-kod eller fingeravtrycksautentisering.
  3. Verifiera din identitet genom att fotografera en giltig ID-handling (körkort, ID-kort eller pass).
  4. Koppla ditt bankkonto
  • Via Mobilt BankID:

Fyll i ditt kontonummer och övriga uppgifter. Säkerställ att allt är korrekt ifyllt. Du skickas sedan till en sida där du får godkänna kopplingen till Seqr Payments AB* via Autogiro. Din BankID-app kommer att starta när du väljer att gå vidare och du får då godkänna din kopplingen på detta sätt.

  • Via internetbanken:

Logga in på din internetbank och skapa ett Autogiromedgivande för Seqr Payments AB* (Bankgiro 570-6015). Fyll i ditt mobilnummer. I fältet för 'Betalarnummer' fyller du i ditt personnummer.

När ditt medgivande är godkänt får du ett SMS och kan då börja handla. Det kan ta upp till två bankdagar om du kopplar kontot via internetbanken.


*Seqr Payments AB är det bolag som har tillstånd att tillhandahålla betaltjänster och ge ut elektroniska pengar och övervakas av Finansinspektionen. Alla betalningar med Glase går via Seqr Payments AB.


Vilka banker kan jag koppla mot Glase?

I nuläget kan du koppla ditt konto mot Glase om du är kund hos SEB, Swedbank, DanskeBank, Skandia, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, ICA banken och Ålandsbanken.


Varför görs det en kreditupplysning när jag ansluter mitt bankkonto?

Eftersom det kan förekomma viss fördröjning innan ditt konto debiteras för de köp du har gjort förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning vid anslutning.


När dras pengarna från mitt bankkonto?

Pengar kommer att dras från ditt konto via Autogiro, vilket innebär att det tar 1-2 bankdagar innan de har dragits från ditt bankkonto. Det kommer att stå Glase på ditt kontoutdrag och varje köp resulterar i en separat dragning från ditt konto.


Hur mycket pengar kan jag skicka?

Du kan sammanlagt skicka max 5000 SEK med 'Mitt bankkonto' per månad, men max 2500 SEK åt gången.


Vad händer om jag inte har tillräckligt med pengar på kontot?

Vi försöker dra det aktuella beloppet återkommande de närmaste dagarna. För varje nytt försök kommer vi att lägga till 60 kr per köp till din skuld. Om detta misslyckas kommer ditt Glase-konto att spärras och ett kravbrev kommer skickas ut.


Hur avslutar jag kopplingen till mitt bankkonto?

Du kan inte avsluta kopplingen till ditt bankkonto i appen. Vänligen kontakta kundservice för hjälp med detta.


Hur ser Glase's villkor för Mitt Bankkonto ut?

Glase's villkor för Mitt Bankkonto kan du läsa i sin helhet här.