Hur uppdaterar jag Glase-appen?

Beroende på din smartphone så sker uppdateringar automatiskt; om inte kan du ändra detta under din smartphones systeminställningar. Om detta inte är möjligt behöver du gå till App Store eller Google Play för att uppdatera din app.


iOS (iPhone 4) - Jag ser ingen knapp för att fortsätta?

Scrolla längst ned; knappen för att fortsätta kan vara lokaliserad utanför ramen på din skärm.


iOS - Min kamera startar inte, vad ska jag göra?

Om detta är fallet, behöver du gå till din smartphones inställningar. Gå sedan till 'Glase'. Kontrollera sedan att appen har tillgång till din kamera. Om inte, dra knappen åt höger för att godkänna kameran.


Jag får en notifikation om att min smartphone inte är kompatibel med Glase-appen, vad kan jag göra?

Detta problem kan uppstå på grund utav flera anledningar:

1. För att kunna ladda ner Glase måste din smartphone uppfylla vissa krav. Vänligen kontrollera så att du har;

  • Kamera med autofokus
  • Touchskärm
  • Internetuppkoppling, genom Wi-Fi, 3G eller 4G
  • Operativsystem Android eller iOS

2. Kontrollera om regionen på din smartphone har satts till Sverige. Du hittar detta under 'Inställningar - Region'.

Vänligen kontakta kundtjänst om ovanstående inte löser problemet.


Stödjer min enhet NFC?

NFC (Near Field Communication) är en kontaktlös metod för att genomföra köp med Glase. Praktiskt taget alla nya smartphones har NFC nuförtiden. Följ instruktionerna nedan för att slå på NFC. Om du inte kan hitta det med den här metoden, så kika på denna webbplats för att se om din telefon stöder NFC.

Android - Gå till inställningar > NFC > godkänn NFC och Android Beam genom att dra knappen åt höger