Vart kan jag betala för min parkering med Glase?

Du kan betala med Glase på alla parkeringsautomater som har en QR-kod Glase's eller Seqr's logga.


Hur betalar jag?

  1. Öppna din Glase-app och välj Skanna & Betala
  2. Skanna QR-koden som finns på parkeringsautomaten
  3. Om det är första gången du parkerar med denna bil behöver du fylla i ditt registreringsnummer. Nästa gång hittar du enkelt din bil i listan på denna sida!
  4. Välj hur länge du vill parkera
  5. Du kommer nu att se den biljett du håller på att köpa. Klicka på 'Fortsätt' när du kontrollerat att all information är korrekt
  6. Godkänn med din Glase PIN-kod


Hur vet parkeringskontrollanten att jag har betalat?

Så fort du har betalat din parkeringsavgift skickar vi ditt registreringsnummer och tidsperioden du har betalat för till parkeringsföretaget. På så sätt kan kontrollanterna enkelt se informationen om din parkering i sina system.


Kan jag förlänga min parkering i appen?

Ja! Du behöver inte skanna QR-koden igen, följ bara instruktionerna nedan.

  1. Gå till 'Tjänster' och sen 'Parkering' i menyn
  2. Välj den biljett du vill förlänga
  3. Fyll i den nya sluttiden och datumet
  4. Du kommer nu att se den biljett du håller på att köpa. Klicka på 'Fortsätt' när du kontrollerat att all information är korrekt
  5. Godkänn med din Glase PIN-kod


Vad gör jag om jag får en kontrollavgift?

Om du har betalat din parkeringsavgift med din Glase app så har du ett kvitto på detta med all information du behöver på det. Ta en skärmdump på det och kontakta parkeringsföretaget direkt för att överklaga kontrollavgiften.


Jag råkade betala för fel registreringsnummer, vad kan jag göra?

Tyvärr kan vi inte ändra information i en köpt biljett, du behöver därför kontakta parkeringsföretaget för hjälp med detta.